AANMELDEN
Om in aanmerking te komen voor een pakket dient u aan de volgende voorwaarden te voldoen:
- U bent woonachtig in Amersfoort of een van de omliggende plaatsen met kengetal 033.
- Uw inkomen ligt op of onder het bestaansminimum.
Bekijk hier of uw inkomen op of onder het bestaansminimum ligt. Wij hanteren dezelfde richtlijnen als Voedselbanken Nederland. Valt u net buiten de richtlijn? Neem dan even contact met ons op om te kijken wat wij voor u kunnen betekenen. - Uw huisdier(en) moet(en) minimaal 1 jaar in uw bezit zijn.
Wij verstrekken geen voer voor pups en kittens. Wij staan er niet achter dat mensen met financiële problemen huisdieren aanschaffen, dus u moet bij aanmelding kunnen aantonen dat uw dier minimaal een jaar in uw bezit is. - U ontvangt geen voedselpakket voor uw huisdier(en) van een andere organisatie.
Wanneer is uw aanmelding definitief?
Bent u klant bij een van onderstaande organisaties dan kunt u zich aanmelden door het aanmeldformulier op onze website in te vullen.
- Voedselbank Amersfoort
- Voedselbank Nijkerk/Hoevelaken
- Voedselbank Leusden/Woudenberg
- Immanuelkerk Amersfoort
- Rafaël de Voorraadschuur
- De Genadebank Bunschoten
Zodra u een reactie van ons hebt ontvangen kunt u bij ons een pakket op komen halen. U dient een verwijsbrief voor ons aan te vragen bij een van de bovengenoemde organisaties. Deze verwijsbrief dient u volledig ingevuld en ondertekend mee te nemen bij uw eerste bezoek.
Bij uw eerste bezoek aan ons dient u zich te legitimeren en ook de gegevens van de huisdieren te kunnen laten zien. Bijvoorbeeld een paspoort/inentingsboekje of een patiëntenkaart van een dierenarts. Als u deze documenten niet in uw bezit heeft, neem dan even contact met ons op, dan kunnen we een oplossing zoeken.
Bent u geen klant bij een van de bovengenoemde organisaties? Ook dan kunt u zich aanmelden door het aanmeldformulier op onze website in te vullen. Via de e-mail ontvangt u dan een uitnodiging voor een intakegesprek.
Uw aanmelding is pas definitief na een intakegesprek.
Intakegesprek
Wanneer u uitgenodigd wordt voor een intakegesprek verzoeken wij u om, van alle thuiswonende gezinsleden, de volgende documenten mee te nemen:
- Identiteitsbewijs
- Bankafschriften van de laatste 3 maanden (ook spaarrekeningen)
- Loonstroken / uitkeringsspecificaties van de afgelopen 3 maanden + contract of bewijs uitkeringen
- Gegevens toeslagen belastingdienst
- Huurcontract / koopcontract woning(en)
- Bewijsstukken van overige vaste lasten (telefoon/internet, gas/licht/water, verzekeringen etc.)
- Bewijsstukken schulden en eventuele afbetalingsregelingen
- Eventuele papieren schuldhulpverlening/bewindvoering
- Paspoort(en) huisdieren, inschrijvingsbewijs/patiëntenkaart van dierenarts mag ook.
Bovenstaande documenten zijn voor ons ter verificatie. Wij kopiëren en bewaren niets, maar wij willen misbruik voorkomen en dat kan alleen door een controle van de financiële situatie. Zonder bovenstaande documenten kunnen wij uw aanvraag niet verder in behandeling nemen.
AANMELDFORMULIER
Als u aan de voorwaarden voldoet kunt u zich hier aanmelden via ons AANMELDFORMULIER.
ALGEMENE VOORWAARDEN
Alle voorwaarden, regels en extra informatie vindt u ook terug in onze ALGEMENE VOORWAARDEN.